שדרוג חד אופן

שידרוגיטיס הינה מחלה ידוע בקרב רוכבי האופניים המתחילים והמתקדמים. מחלת השדרוגים הינה מחלה הנעוצה ברצון שהאופניים שברשותך יהיו מיוחדים ובצורך המתמיד לחפש שיפורים לחלקים השונים של כלי הרכיבה. היות ולכל חלק ניתן למצוא בדרך כלל חלק קל יותר / צבעוני יותר / יקר יותר (מחק את המיותר) – נוצרה לה אצל הישראלי המצוי מחלה זו.
בחדי אופן, שהינם כלים פשוטים ובסיסיים יותר במבנה שלהם המחלה הזו פחות שכיחה. היות וקהל הרוכבים העולמי מצומצם יחסית לקהל הרוכבים הדו גלגליים כמות החברות שתייצר חלקי חילוף מיוחדים ויוצאי דופן לחד אופן הינה מצומצמת.
מצומצמת – אבל קיימת.
ברוב המקרים תוכלו למצוא לכל חלק בחד האופן שלכם חלק מתאים שניתן יהיה לשדרג עימו את חד האופן ולהופכו לקל יותר / קופץ יותר / חזק יותר (מחק את המיותר). בחלק גדול מהמקרים השדרוג איננו הכרחי ולא יביא לשינוי גדול ברכיבה, אבל במקרים מסויימים ישנו ערך לשדרוג. אסקור בקצרה מספר שידרוגים אפשריים לחד האופן שלכם שיש מאחוריהם הגיון ושיוכלו להביא לשיפור באופן הרכיבה.

חד אופן לוקסוס 20

חד האופן הפופולרי ביותר שלנו הוא חד אופן שניתן לשדרגו בקלות. הנה כמה אפשרויות:

החלפת מזלג – ניתן להחליף את מזלג חד האופן למזלג “פרו” אשר הפרופיל המרובע שלו קרוב יותר לגלגל.

למה? ההחלפה תעזור לכם מאוד בביצוע תרגילים המצריכים הרמת רגל והנחתה על המזלג. רכיבה עם רגל אחד, הליכה על הגלגל, הליכה על הגלגל עם רגל אחת הם חלק המתרגילים שהופכים להיות קלים יותר.

עלות – 160 ש”ח

החלפת צמיג – ניתן להחליף את הצמיג הקיים במגוון גדול של צמיגים. חלק מהצמיגים הינם לשם “שדרוג” המראה בלבד (צבעים אחרים). עם שידרוגים כאלו מומלץ לחכות עד שהצמיג הקיים יישחק. שדרוג הגיוני יותר הינו החלפת הצמיג לגרסה בעלת נפח אויר גדול.

למה? החלפת הצמיג תעזור לכם עם יכולת הקפיצה שלכם. חשוב לזכור שחד האופן מסוג לוקסוס אינו בנוי לרכיבת אקסטרים וקפיצות יוצאות דופן. אם אתם רוצים לשפר ממש את יכולת הקפיצה של חד האופן, מומלץ בחום שידרוג של חד האופן כולו לחד אופן ייעודי לטריאל.

עלות – 120 ש”ח

החלפת דוושות – לחד האופן מדגם לוקסוס ישנם דוושות טובות, נקודת החולשה העיקרית שלהם הינה אחיזה פחות טובה במידה והדוושות נרטבות. גם במקרה זה תמצאו מגוון של דוושות חלופיות. שתי אופציות טובות הינם הדוושות הצבעוניות והדוושות המקצועיות.

למה? שיפור אחיזה ברכיבה ובקפיצות.

עלות – 60 ש”ח ומעלה

שדרוג חביב נוסף לחד האופן הינו החלפת הכיסא. שנם מגוון רחב של כיסאות יפים וצבעוניים. זהו שדרוג מיותר מבחינה טכנית, כל עוד הכסא של חד האופן תקין.