בחירת חד אופן

אז הגיע הזמן לקנות חד אופן. יכול היות שאתם בני 40 וקונים לעצמכם, אולי זו מתנה לבת הזוג לרגל יום ההולדת ה-28 או מתנה לילד בן ה-7. ישנם המון סיבות שונות ומוצלחות שהביאו אתכם לכאן – אז בואו ונראה איזה חד אופן יתאים לכם.

חשוב לציין לפני שמתחילים שאני יוצא מהנחה שלא רכבתם על חד אופן בעבר, או שרכבתם פרק זמן מינימלי ושכיום אין לכם חד אופן.

המשתנה הראשון שישפיע על בחירת החד אופן הינו הגובה שלכם. לרוב המוחלט של האנשים מידת הגלגל המתאימה לחד אופן הראשון הינה 20″. לילדים בגילאי 5-8 יכול להיות שיתאים חד אופן עם גלגל קטן יותר ולאנשים מקסימים וגבוהים (מעל 185 ס”מ) ניתן לשקול לקחת חד אופן עם קוטר גלגל טיפה גדול יותר (24″).

דבר ראשון שתרצו לעשות, במידה וחד האופן מיועד לילד או ילדה בגובה של פחות מ-140 ס”מ הוא למדוד את גובה הרגל הפנימית. כאשר הילד נועל נעליים תנו לו להחזיק ספר בין רגליו ולהרימו עד למפשעה. עכשיו מדדו את המרחק בין הקצה העליון של הספר עד הרצפה.

גובה 48-52 ס”מ -> חד אופן 12″
גובה 52-58 ס”מ -> חד אופן 16″ (מסדרת האיכות או הבסיס)
גובה 58-60 ס”מ -> חד אופן 18″ (מסדרת האיכות או הבסיס)

במידה וגובה הרגל הפנימית הינו 60 ס”מ ומעלה גודל הגלגל שיתאים לכם הינו 20″ – גודל הגלגל הזה מתאים כרגיל לילדים בני 8 ולמבוגרים בני 40. השוני בין חדי האופן יהיה רק בגובה מוט הכסא.

ישנם 2 דגמים של חדי אופן למתחילים – סדרת הלוקסוס האיכותית וסדרת ה-אונלי1 הבסיסית. בשתי הדגמים תוכלו למצוא את מידות הגלגל השונות. ההבדל העיקרי בין הדגמים הינו איכות הרכיבים המרכיבים את החד אופן – לסדרת הלוקסוס האיכותית רכיבים נוחים יותר ועמידים יותר. הבדל העלות בין הדגמים הינו כ-200 ש”ח וברוב המקרים אני שמח להמליץ על קנייה של חד האופן האיכותי יותר.

חד האופן מסדרת הבסיס יתאים במיוחד לילדים שעדיין לא הגיעו לגובה רגל פנימית של 60 ס”מ (כי זה יהיה ברוב המקרים חד אופן זמני עד שיגדלו מעט) ולילדים צעירים שירגישו פחות את ההבדל בנוחות בין הדגמים.

 

 

3 תגובות בנושא “בחירת חד אופן

  1. נועם ברהוד

    שלום.
    קודם כל תודה רבה על המדריך המפורט.
    יש לי שאלה:
    אני מתחיל בן 14 וחצי והמרחק בין הרצפה למפשעה שלי הוא 80 ס”מ.
    איזה גודל של גלגל אני צריך ואיזה סוג אופניים אתם ממליצים?
    תודה מראש!

    1. raffi.vitis מאת

      נועם – מעל גובה מפשעה של 60 ס”מ ההמלצה הינה לגלגל 20″. ברגע שאתה עובר את הגובה של 180-190 בערך אפשר לשקול לקחת גם גלגל 24″. אבל למתחילים אני ממליץ לקחת את הגלגל 20 כרגיל כי הוא נותן בסיס טוב ללימוד תרגילים בהתחלה וגם בהמשך.
      אתה מוזמן להתקשר ולהתייעץ – רפי 052-3218207

  2. יגל שפר

    היי.
    קוראים לי יגל ואני בן 13.
    המרחק בין הרצפה למפשעה שלי הוא 75 ס”מ, איזה גודל גלגל אני צריך, ואיזה סוג חד אופן זול ואיכותי אתם ממליצים?
    הסתכלתי ביו-טיוב על סרטונים של חד אופן, וראיתי שם הרבה אנשים שיורדים ממדרגות עם חד אופן וכאלה,אז יש לך אולי טיפים שיכולים לעזור לי?
    תודה רבה!

סגור לתגובות.